Sunday, January 16, 2011

oh my backbone

Setelah difikir balik rasanya dah lama aku tak pergi berurut, hari ini setelah diurut pecacai  (baca : kawan) aku rasa sangat segar dan bertenaga sekali selepas tidur 3 jam sahaja semalam untuk siapkan lab report. Sekarang ini masanya untuk berehat-rehat dan bersenang-lenang selepas satu minggu yang hectic dengan test, presentation dan lab yang tak berkesudahan.

Tapi hati sedikit gembira bila menyedari lab semakin sudah hampir nak habis bagi sem ini. Tapi bila lab sudah tamat itu merupakan petanda kecil bahawa exam final semakin menghampiri. Adakah aku sudah bersedia? Jawapannya : aku tak berapa nak kisah berapa pointer aku akan dapat sebab aku memang dah tak kisah, titik, the end.

Petang ni aku berjaya menyental daki-daki degil yang melekat dekat baju yang dah seminggu aku perap. Bahagia sungguh rasanya. Sekarang bagi sedang direndam dengam downy agar baunya kekal harum sentiasa.  Menu malam ini pula ialah roti yang sudah hampir tarikh luputnya, harus dimakan supaya aku tidak menjadi sahabat syaiton, ibu juga selalu bilang supaya jangan selalu makan magi(apa kena-mengenanya?)

Malam ini juga harus dimulakan kerja menbuat assignment agar tidak berlaku proses tiru-meniru secara extreme bila kerja dibuat last minute. Esok pagi pula mahu bertolak ke mall untuk mencari pengganti kasut yang sudah berada di taraf jahanam. Plan seterusnya adalah untuk buat lab report serta tutorial dan sedikit ulang kaji untuk subjek-subjek yang dijanjikan quiz pada minggu depan.

Bila difikir balik, dimana waktu rehat secara maksima pada hari minggu? Siapa yang kata masuk universiti boleh rilex-rilex harus disepak secara ganas. Sungguh aku sedang stress sekarang ni.

No comments:

Post a Comment