Thursday, January 13, 2011

F = ma

Dalam banyak-banyak subjek yang aku belajar, tak ada subjek yang paling susah, payah dan gila nak mampus dari physic. Dah lah formula banyak gila nak kena hafal, lecturer pulak ajar laju gila macam esok dah nak kiamat. Maka aku jadi semakin gila, bila aku semakin gila otak aku terus shut down. Oleh itu time lecture physic confirm aku tidur/berangan paling baik pun aku doodle kat atas kertas nota aku. 

Jadi aku amatlah respect pada sesiapa jua dalam dunia ni yang terlibat dalam bidang physic, kudos pada anda semua. Menurut result exam sem lepas aku yang selalu dapat markah 1-9 over 100. Maka aku amat sure pada sem ini aku bakal gagal dengan gemilangnya.

Baru tadi jawab test physic, lecturer aku siap ugut siapa yang fail physic dia akan hambat dari kelas. Jawapan aku “Miss, please la hambat saya. Saya dah tak sanggup nak menghadap buku physic tu lagi dah la berat buku tu 3 kilo lebih(betul tau, aku timbang dalam lab hari tu) perkataan pulak banyak mengalahkan ensiklopidia, sangat tidak bermakna untuk orang macam saya” dan dah tentu aku jawab dalam hati ajer.

Bila time lab, aku yang selalunya marah-marah bila kawan buat kerja tak betul, menjadi sebegitu pasif bila masuk lab physic. Aku selalu duduk diam atas kerusi dan pura-pura baca lab manual. Dan bila lecturer cerita cara-cara untuk conduct experiment aku akan duduk belakang tiang supaya lecturer tak nampak aku(main sembunyi-sembunyi pulak).

Jadi berdasarkan faktor-faktor diatas aku tak sanggup untuk tanya diri aku bila aku akan pandai physic. Kerana bagi aku sampai bila-bila pun physic tetap suck-ass.

No comments:

Post a Comment